René had verwacht dat C-support meer antwoorden had

donderdag, 17 maart, 2022

René: Toen kregen wij visite van iemand die had Q-koorts opgelopen, vijf jaar geleden. En die had zich aangemeld bij C-support. En omdat zij een Q-koorts patiënt was, wist C-support wat ze daarmee moesten doen. Want C-support is opgericht om Q-koorts patiënten te helpen. Nou zij zat ook al bijna in een rolstoel; kon bijna niet meer lopen. Heeft een arts aan de lijn gehad. Afspraak gemaakt. En heeft met een hele simpele medicijnen is zij weer op de been gekomen. Dus ik had zoiets van: ik ga C-support ook bellen. Goed intakegesprek gehad. En aan het einde van het gesprek ook gevraagd van en nu? Waar zijn de medicijnen? Maar, die zijn er dus niet. Wel tips gekregen om verder dingen te doen. Dus naast de fysio heeft ze me aangeraden ergotherapie te volgen. En een afspraak te maken met de logopedist. En de diëtist. Dus ik heb gewoon dat rijtje afgewerkt. Ik ben naar de ergotherapie geweest.

Interviewer: “En, en waar had je behoefte aan gehad?”

René: Antwoorden. Maar ja, die krijg je niet, die zijn er niet. En dat had ik bij C-support wel verwacht natuurlijk omdat zij al vijf jaar met die Q-koorts eh geschiedenis werken.

Had ik wel verwacht dat zij daar wat meer in konden betekenen. Nou, dat was helaas niet zo.

Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren

Klik op "ik ga akkoord" om cookies toe te staan.