Terug

Winfried heeft zowel een positieve als een negatieve ervaring met het diagnosetraject

Tabs

Datum interview: 
dinsdag, 31 januari, 2012

Transcript

Dus we zijn eerst naar [plaats] gegaan. Niet, het [ziekenhuis] was dat. En dat, dat vond ik dus heel slecht. Helemaal verkeerde diagnose gesteld. En dat was misschien te vroeg, dat kan, maar ook gewoon de hele manier van aanpak. Heel slecht. een klein voorbeeldje, dat is een zijlijn hoor, dat heeft hier allemaal niks mee te maken. Wil ik een afspraak met een neuroloog, hè, vijf minuten tijd, MRI, nou, uitslag kun je dan telefonisch vragen. Ik zie dat de situatie verslechterd, ik wil een nieuwe afspraak. Ik ben immers, of mijn vrouw is al onder behandeling van de neuroloog. Ik wil een afspraak maken met de neuroloog, gewoon om even van hoe verder, hè? Want het gaat niet goed. nou, ik kan een afspraak maken. Over vier maanden! Voor een gesprek van vijf minuten. Ik wil gewoon even vijf minuten met je overleggen. Ja, kan over [-].Twee weken voor die afspraak, toen hadden we inmiddels, toen waren we dus, waren we inmiddels dus naar de [medisch centrum] in [plaats] gegaan. Hier heb je dus helemaal niks aan, hè? Twee weken voor, twee weken voor of een maand of zo voordat die afspraak dan, hè, zich zou materialiseren. Krijg ik een telefoontje dat ja, nee, hij kon niet. Ja, dat kan ik me ook voorstellen, als je een agenda van over vier, vijf maanden [-] Nee, hij kon niet, dus ze moesten de afspraak even verzetten. Kon drie maanden later. Man, ik wil gewoon even vijf minuten met je overleggen.

Want dan ben je een half jaar weer verder.

Gaat helemaal nergens over natuurlijk. Als ik, [medisch centrum] opbel, omdat ik een vraag heb, wordt de vraag, wordt genoteerd of ik word meteen naar een neuroloog doorgeschakeld. Of als het niet kan, omdat ze spreekuur of wat weet ik hebben. word ik binnen vierentwintig uur door [naam] teruggebeld. Als is het 's avonds om negen uur, half tien, tien uur. Ik word door hem, word ik terug- , binnen vierentwintig, dat is gewoon een afspraak. Als mensen vragen hebben, moet je gewoon een antwoord krijgen. En als het een makkelijke vraag is, nou, dan belt iemand anders. En als het echt een vraag is, die iets meer met de ziekte zelf te maken heeft, je kunt ook wel gewoon een stukje informatie of zo, wat je even wilt hebben, nee, maar als je met een vraag zit van, kan dat met neurologisch beeld te maken hebben of heeft het daar niks mee te maken. Nou, dan word je door hem terug gebeld. Altijd antwoord binnen vierentwintig uur. En in [ziekenhuis], ik, ik, ik kon niet eens iemand, ik kreeg ruzie met de secretaresse. Nee, meneer, zo gaat dat hier niet. Ik denk nou, dezelfde geldstroom.